luni, 6 februarie 2012

Alegerea bisericii pentru cununia religioasa

Cum se face? De ce trebuie sa tinem cont? 

Noi ne-am gandit ca biserica ar trebui sa fie in apropierea restaurantului. Am fost intr-o zi sa colindam zona, si surpriza! Am gasit o singura biserica! Din lateral parea perfecta, insa privind mai atent, in imediata vecinatate (adica in curte!) incepea un cimitir. Nu am stat sa analizam prea bine, pentru ca Lui nu i-a placut intrarea deloc! A zis ca nu poate sa se cunune langa cimitir...


Buuun....Atunci hai sa cautam o biserica in drumul nostru spre restaurant. Ne-a placut foarte mult o biserica din Calea Victoriei, dar nu am reusit sa stam de vorba cu preotul. Avea parcare proprie, o curte frumusica, biserica relativ noua - perfecta! pana cand am realizat ca pentru a ajunge acolo trebuie sa punem tot alaiul sa intoarca in Pta Victoriei.Cam complicat...


Oricum, vom merge si cu nasii sa cautam imediat cum se va mai incalzi vremea :).


Exista insa cateva chestiuni pe care nu le inteleg. Vorbind si noi cu prietenii, am aflat urmatorul lucru:
- costul unei cununii civile in Bucuresti este de la 800 la 2000 de lei. (din ce am aflat noi! nu este general valabil)
- costul unei cununii civile in Tulcea este de 80 lei !!!!
- costul cununiei in Iasi - 150 lei!


Adica... ma scuzati! Cam mare diferenta intre bisericile din provincie si cele din capitala, nu-i asa?


Bun! Nu platim noi, platesc nasii, dar totusi... Nu vi se pare exagerat pretul? 


Eu nu sunt din Bucuresti, deci nu pot zice ca am un preot preferat la care sa fi mers de mica. 


Imi place biserica Stavropoleos, din centrul vechi al capitalei.  :) Nu am fost sa vedem cat costa. Tot ce pot sa va zic este ca de fiecare data cand am fost acolo, m-am simtit foarte bine, si as fi fericita sa facem cununia acolo. Poate vom merge si cu nasii si vedem ce decizie luam. 8->


Pentru ca avem nunta in luna septembrie, noi nu trebuie sa ne facem griji in privinta temperaturii, insa va recomand sa fiti atenti daca biserica pe care o alegeti voi are sau nu, aer conditionat, mai ales daca nunta voastra este in vara.


Mai trebuie sa stim ca pentru a ne putea cununa religios intr-o biserica ortodoxa, mirii trebuie sa fie botezati in cadrul Bisericii Ortodoxe. In cazul in care unul din miri apartine unei alte religii, va fi nevoie sa obtina aprobarea Episcopului sau a preotului paroh.


Stiu ca o saptamana  inainte de cununie se tine post, urmat de spovedanie. Nu cred insa ca este obligatoriu, dar cred ca ajuta :P .


A nu se uita ca biserica se alege cu 4 - 5 luni inainte! Avem nevoie sa o trecem pe invitatii :P si totodata sa ne asiguram ca am scapat si de aceasta grija. In ultimele luni inainte de nunta cred ca e important sa ne canalizam atentia pe detaliile privind rochia de mireasa, coafura, make-up,  manichiura, pedichiura, buchete de flori, marturii, cocarde...cam acestea cred ca sunt ultimele detalii.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu